Explorers

Jongeren van 15 tot en met 18 jaar worden bij Scouting ‘explorers’ of ‘RSa’ genoemd. Explorers bedenken zelf welke activiteiten ze willen doen, en leren onder andere hoe je zelf een expeditie (kamp) kunt organiseren.

Explorers hebben geen leiding meer, maar begeleiding die advies geeft en motiveert als dat nodig is. Zo leer je om te gaan met verantwoordelijkheden, je te ontwikkelen en zelfstandig te worden.

“RSa” is een afkorting voor “Rowan Sherpa Afdeling”. Zo heette de explorers vroeger. De Rowans waren de jongens, de sherpa’s waren de meiden. Onze RSa afdeling was nummer 306.

Keertje komen kijken?

Lijkt het je leuk om een keer te komen kijken? Dan kan je een mailtje sturen naar ons onderstaande mailadres. Je mag 4 keer komen kijken, na deze 4 keer maak je een beslissing of je wil blijven of niet.

Kun je een keer niet komen, dan kun je ons mailen. We vinden het fijn om te weten of we wel of niet op je hoeven te wachten. Maar als je gewoon een vraag hebt mag je natuurlijk ook altijd bellen of mailen.

De mail van de RSa is:
rsa@scouting-westenenk.nl

Fabio

Hoi! Ik ben Fabio, en ik ben 24 jaar.

Na jaren welpen- en scoutsleiding te zijn geweest, ben ik sinds kort begonnen met de RSa begeleiden.

Sam

Hoi! Ik ben Sam, en ik ben 22 jaar.

Naast de welpen, geef ik nu ook de RSa begeleiding!

Uniform

Op scouting hebben alle explorers een uniform, deze bestaat uit: een blouse, een das en een dasring.
Dit uniform koop je als je hebt besloten om lid te worden bij de scouting.
Hiervoor hebben we een speciale installatie-opkomst, deze hebben we elk halfjaar.
Bij de installatie-opkomst ga je samen met andere explorers een belofte af leggen.
Hiermee beloof je dat je je als een goede explorer zal gedragen.

Ook kan je insignes verdienen, een insigne kan je dan op je blouse naaien, hiermee laat je zien dat je een bepaalde ervaring hebt opgedaan bij de explorers rondom een bepaald onderwerp.