Scouts

Scouts zijn jongens en meisjes in de leeftijd van 11 tot 15 jaar. De scouts komen iedere vrijdagavond van 19:00 tot 21:00 bijeen om een programma te draaien. Dan gaan we bijvoorbeeld knopen, pionieren, hakken, koken, sporten en spelen. Ook stoken we vuurtje of werken we aan routetechniek. Natuurlijk kun je ook zelf ideeën aandragen voor een programma.

Keertje komen kijken?

Lijkt het je leuk om een keer te komen kijken? Dan kan je een mailtje sturen naar ons onderstaande mailadres. Je mag 4 keer komen kijken, na deze 4 keer maak je een beslissing of je wil blijven of niet.

Kun je een keer niet komen, dan kun je ons mailen. We vinden het fijn om te weten of we wel of niet op je hoeven te wachten. Maar als je gewoon een vraag hebt mag je natuurlijk ook altijd bellen of mailen.

De mail van de scoutsleiding is:
scouts@scouting-westenenk.nl

Leiding

Rosalie

Hoi! Mijn naam is Rosalie, en ik ben 22 jaar oud.
Ik ben jaren leiding geweest bij de bevers, en geef nu leiding aan de welpen en scouts.

Tristan

Hoi! Mijn naam is Tristan, en ik ben 23 jaar.
Ik ben jaren lang scoutsleiding geweest, en ben nu weer terug. Ik ben ook deel van het stichtingsbestuur.

Mike

Hoi! Mijn naam is Mike, en ik ben 23 jaar.
Naast dat ik actief ben als beverleiding, geef ik ook leiding bij de scouts.

Caitlin

Hoi! Mijn naam is Caitlin, en ik ben 21 jaar.
Na dat ik een paar jaar welpenleiding ben geweest, ben ik sinds een jaar scoutsleiding, en ben ook nog actief lid bij de pivo’s.

Vosse

Hoi! Mijn naam is Vosse, en ik ben sinds kort leiding bij de scouts.

Uniform

Op scouting hebben alle scouts een uniform, deze bestaat uit: een blouse, een das en een dasring.
Dit uniform koop je als je hebt besloten om lid te worden bij de scouting.
Hiervoor hebben we een speciale installatie-opkomst, deze hebben we elk halfjaar.
Bij de installatie-opkomst ga je samen met andere kinderen een scoutsbelofte af leggen.
Hiermee beloof je dat je je als een goede scout zal gedragen.

Ook kan je insignes verdienen, een insigne kan je dan op je blouse naaien, hiermee laat je zien dat je een bepaalde ervaring hebt opgedaan bij de scouts rondom een bepaald onderwerp.